חוק המרכולים: הממשלה צפויה לאשר החזרת סמכויות השבת לדרעי

איתי גדסי No Comments on חוק המרכולים: הממשלה צפויה לאשר החזרת סמכויות השבת לדרעי
ארכיון צילום: משה שי, פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממשלה צפויה להחזיר ביום ראשון הקרוב את סמכויות אישור חוקי העזר בעניין השבת – לשר הפנים אריה דרעי. כך הוחלט בדיון שהתקיים היום בהשתתפות השרים דרעי ויריב לוין, יחד עם מזכיר הממשלה צחי ברוורמן.

ההחלטה התקבלה בעקבות הדיון שהיה אתמול (ג') בבג"ץ ודברי הנשיאה מרים נאור כי היא בעד להחזיר את הסמכות לשר הפנים דרעי. אם הממשלה תאשר את ההחלטה, תאשר גם הכנסת, ביום שני, את החזרת סמכויות השבת לשר הפנים דרעי.
במקביל, מתכוונת הממשלה לבקש מבית המשפט, לאחר האישור בכנסת, לתת ארכה לשר דרעי לקיים דיונים ושימועים לפני שיקבל החלטה בעניין המרכולים.

נזכיר, כי סערת פתיחת העסקים בשבת החלה והעובדה שנושא פתיחת העסקים בשבת מונח לפתחה של הממשלה היא בשל העובדה שאישור חוקי עזר עירוניים הוא בסמכותו של שר הפנים. שרי הפנים שקדמו לדרעי התחמקו מקבלת החלטה בנושא חוק העזר החדש של תל אביב. דרעי עצמו דרש שתתקבל החלטה של הממשלה כולה ולא שלו בלבד.

לפני חודשים אחדים התייחס דרעי בראיון ל"קול חי" על סוגיית חילולי השבת בתל אביב ובכל רחבי הארץ, ואמר: בבני ברק לא מחללים שבת, בהר נוף לא מחללים, אבל הציבור החילוני בישראל צריכים לדעת, עם כל הכבוד, שאנחנו נאבקים בשבילם על מהותה של השבת צביונה היהודי של מדינת ישראל, אבל בסופו של דבר – הם יצטרכו להחליט איזו שבת הם רוצים. אנחנו לא נכוף על אף אחד מה לעשות, ואנחנו נצטרף לראות בעז"ה מה יכולים לעשות. צריכים גם לזכור שיש לנו לדאוג לחינוך שלנו, ולזכויות של הציבור שלנו אנחנו חיים בתוך מדינה חילונית – אמנם יהודית – אבל חילונית, שכשהיום אתה מדבר אתם הם לא מבינים את המהות של שבת".



0 תגובות